Meditacija - zdrav duh i tijelo | ASTRO24h

Meditacija – zdrav duh i tijelo

Meditacija-zdrav-duh-i-tijelo

Meditacija je vrsta mentalne discipline kojom se prevazilazi nivo razmišljanja i postiže dublje stanje svijesti i relaksacije. Spada u grupu dokazanih alternativnih terapija i neizostavni je dio mnogih sistema iscjeljivanja, prehrane i osobnog razvoja. Mnogi liječnici danas savjetujumeditaciju kao sredstvo reguliranja povišenog krvnog tlaka, poboljšanja fizičke sposobnosti, te kao sredstvo protiv nesanice, oslobođenja od stresa i relaksacije za tijelo.

Meditacija je jednostavan način da se dovede u ravnotežu fizičko, mentalno i emotivno stanje. Vrijednost meditacije kao načina izlječenja i smanjenja tegoba poznata je i korištena tisućama godina. Činjenicom da je postala naučno dokazana, meditacija je postala sve popularniji način liječenja, relaksacije i duhovnog razvoja.

Postoje različite vrste meditacije , a najpoznatije su Transcendentalna meditacija , Taoistička meditacija , Zen meditacija i Budistička meditacija , pri čemu svatko bira vrstu meditacije prema osobnim afinitetima i potrebama.Meditacija se može obavljati na više načina:

  • Sjedenje u meditativnom položaju, bez pomicanja i s kontrolom pažnje
  • Ekspresivne prakse meditacije u kojima se tijelu dozvoljava da bude slobodno
  • Praksa da se jednom dnevno aktivnosti obavljaju sa potpunom usmjerenošću uma na to što se radi.

Svakoj od ovih meditacija zajedničko je fokusiranje i smirivanje uvijek nemirnog uma. Namjera svake meditacije je da se usmjeri pažnja na jedan iscjeljujući element – jedan zvuk, jednu riječ, sliku ili disanje, jer kad je um ispunjen osjećajem mira i opuštenosti, onda nema mjesta za brige, stres i depresiju.

Najefektivnije djelovanje ima meditacija koja traje 10–ak minuta. Sjedite na pod ili na neki dušek, prekrižite noge i ispravite kičmu tako da zauzmete udoban položaj i da se osjećate opušteno i lagodno. Kad ste se smjestili, možete zauzeti tzv.lotos položaj – prekrižite noge i stavite laktove na koljena. Zatvorite oči i usta i svu svoju pažnju usmjerite na disanje na nos. Dopustite da vaše tijelo diše samo od sebe, a vi budite promatrač ovog procesa. Važno je da dišete stomakom, a ne grudnim košem, zato obratite pažnju da li vam se tijekom disanja stomak pomiče. Vaš fokus na koji se usmjeravate tijekom meditacije treba biti vaše disanje – udisaj i izdisaj. Ne razmišljajte ni o čemu i opustite se, jer je glavni cilj meditacije odmaranje uma, a ne razmišljanje. Ako budete istrajni u meditaciji , tijekom vremena ćete vidjeti da lakše reagirate na svakodnevne stresne situacije koje vas mogu zadesiti. Vaše tijelo će biti jače i pokretljivije, a vi ćete se osjećati dobro u svakoj situaciji.

Povezani članci

Pridruži se stotinama zadovoljnih korisnika

Promijeni svoju budućnost sada

Objavi odgovor

Promijeni svoju budućnost sad!

Sada je prilika za promjenu na bolje

Nazovi svog savjetnika